#3929  od užívateľa skocko999
 11 Júl 2018, 16:13
Mozog je neuveriteľne dôležitá časť ľudského tela, keďže je jedným z najväčších orgánov tela a zároveň reprezentuje akýsi procesor tela.


Má mnoho funkcií a taktiež ‚zodpovedností‘ a úlohy, zároveň ukladá informácie. Jeho delikátna štruktúra dokáže byť ľahko narušená a poškodená a tak spôsobiť rôzne vážne zdravotné problémy a komplikácie.


Podľa organizácie WHO, týchto 10 zvykov by ste sa mali čo najskôr zbaviť pretože poškodzujú váš mozog:


1. Žiadne raňajky

Často počúvame ako raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, no určite poznáte ľudí ktorí ich pravidelne vynechávajú, vrátane tých ktorí sa snažia znížiť si hladinu cukru v krvi.
Po noci bez jedla a taktiež vynechania raňajky sa do mozgu nedostaví dostatočné množstvo živín, pokiaľ sa takéto niečo bude opakovať, mozog sa bude degradovať a degenerovať.


2. Nedostatok spánku

Nedostatok spánku počas dlhšieho obdobia akceleruje smrť mozgových buniek. Spánok poskytuje mozgu pokoj a mier počas ktorého sa nielen mozog ale aj telo lieči a opravuje zo stresu počas dňa. A teda, spánok musí byť jednou z vašich hlavných priorít!

3. Vysoký prísun cukru

Bohužiaľ, v dnešných časoch je cukor skrytý v takmer každej potravine a nápojoch ktoré konzumujeme. Pokiaľ sa budete vyhýbať cukru, pocítite nič len skvelé výhody, keďže vysoký prísun cukru ničí schopnosť tela absorbovať živiny, čo spôsobuje podvýživu a vznik mozgových porúch.


Obrázok




4. Prejedanie

Nielenže prejedanie prispieva k nadváhe, nafukovaniu, zníženiu sebaistoty, ale taktiež znižuje mentálnu silu a stvrďuje tepny v mozgu.

5. Fajčenie

Jeden z najškodlivejších zvykov, napriek všetkým vedľajším efektom fajčenie vedie taktiež k stavu kedy mozog sa scvrkáva, taktiež má veľký vplyv na demenčné choroby ako je Alzheimerova choroba.


6. Zakrytá hlava počas spánku

Môže to znieť čudne, no tento zvyk znižjue prísun kyslíka počas noci, a počas toho ako spite nemôžete cítiť že ho máte nedostatok. Zároveň je zvýšene riziko vdýchnutia oxidu uhličitého. Nedostatok prísunu kyslíka znamená odumieranie mozgových buniek a nedostatočné opravy pre mozog a telo.


7. Znečistenie vzduchu

Keďže nemôžete neustále chodiť po meste každý deň s maskou zakrývajúcou vašu tvár, nemôžete tomuto problému moc pomôcť. Funkčnosť mozgu vyžaduje extrémne vysoké množstvá kyslíku a teda neustála inhalácia znečisteného vzduchu nielenže znižuje prísun kyslíka čo ovplyvňuje efektívnosť mozgu, ale taktiež poškodzuje mozog a aj vaše pľúca, čo ovplyvňuje tak psychiku ako aj vašu fyziku.


8. Využívanie mozgu počas chorôb

Žijeme vo svete v ktorom každý má nedostatok času a tak sa neustále ponáhľame, veľká väčšina ľudí by pokračovala v práci než by ležala v posteli kvôli chorobe. Avšak, skutočnosť je taká, že choroba je jedným zo signálov tela kedy nám telo samotné hovorí aby sme spomalili a že mozog potrebuje oddych. A teda, pokiaľ sa budete násilne predierať cez chorobu prácou, spôsobite zníženie účinnosti mozgu a taktiež mu doprajete poškodenie. Hurá peniaze!


9. Málo rozprávania

Rozprávanie podporuje vývoj a rast mozgu, a teda intelektuálne konverzácie zosilňujú a rozpínajú tento orgán zatiaľ čo zlepšujú jeho funkciu.

10. Nedostatok stimulovania myšlienok


Rozmýšľanie rozširuje mozog a podporuje jeho funkciu, a tak sa tento mocný ‚nástroj‘ zlepšuje a otvára nové cesty do vašej mysle. Neuroplasticita mozgu zaručuje že buď mozog budete rozširovať alebo sa bude zmenšovať, váš nezáujem a znížene úsilie zníži vašu zručnosť a taktiež schopnosti.
Aspoň vidíte ako je mozog veľmi dôležitý a skvleý nástroj ktorý by sme mali len a len zvelaďovať a dopriať mu všetko to, čo potrebuje.


zdroj : forum.domacamedicina.sk
foto : ecology.md
Vážení návštevníci, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu súhlasíte s ich používaním. Čítať viac.