#3965  od užívateľa skocko999
 24 Aug 2018, 07:39
Semienka Chia sú súčasťou civilizácie už po tisícky rokov, tvorili súčasť aztéckej stravy a dnes sa pestujú v Argentíne, Bolívii, Ekvádore, Guatemale a Mexiku.

Tieto semienka sa stali oveľa častejšími a bežnejšími vďaka tomu že sú skvelým zdrojom vláknin, omega-3 mastných kyselín a mnoho iných výhod ktoré prinášajú nášmu zdraviu:




Obrázok



• Zdravé kosti

Gram za gramom, chia semienka obsahujú viac kalcia než väčšina mliečnych produktov, dodávajúc 18% RDA (odporúčanej dennej dávke) kalcia pre dospelých a to len v jedinej unce! Je taktiež veľmi bohatá na iné zložky ktoré nám robia zdravé kosti, menovite fosfór, horčík a proteíny.


• Proti depresii

Štúdia preukázala že osoba konzumujúca Chia semienka mala menej symptómov depresie než tí ktorí ich nekonzumovali. Zaujímavá je skutočnosť, že ľudia ktorí konzumovali omega-3 mastné kyseliny z rýb mali symptómy depresie, znamenajúc že kyselina alfa linoleová má skvelý vplyv na depresiu.


• Proti rakovine

Chia semienka sú bohaté na kyselinu alfa linoleovú čo je omega-3 mastná kyselina. Je preukázané, že tieto kyseliny obmedzujú rast rakovinových buniek v krčku a prsníku.


• Pomáha pri trávení

Vďaka obsahu vláknin sú Chia semienka skvelé ako doplnok pri problémoch s trávením. Každých 100 gramov týchto semienok vám dá 40 gramov vlákniny ktorá pomáha regulovať pohyb stolice, pomáha taktiež pri zápaloch, znižuje hladinu cholesterolu atď.


• Zvýšenie energie

Chia semienka sú známe schopnosťou zvýšiť energetické hodnoty v tele. Energia vytvorená týmito semienkami trvá dlhšie umožňujúc telu vykonávať ťažšie dennodenné úlohy bez toho aby ste sa vystresovali a stali unavenými.


zdroj : http://forum.domacamedicina.sk
foto : cdn.images.express.co.uk
Vážení návštevníci, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu súhlasíte s ich používaním. Čítať viac.