• Neviete stratiť váhu? Hormóny sú dôvodom – ako s nimi zatočiť?

 #3868  od užívateľa skocko999
 07 Máj 2018, 16:54
Niekedy pracujete veľmi tvrdo na sebe, na to aby ste stratili nadmernú váhu.

Pokiaľ to nefunguje a máte rovnakú váhu ako pred touto námahou, je veľmi pravdepodobné že je za tým hormón zvaný leptín, ten zabraňuje aby ste stratili váhu.

Bunky vylučujú tento hormón a jeho funkciou je vyrovnať energetické hodnoty a hmotnosť tela. Dostáva sa do časti mozgu kde sa naviaže na receptory v centre mozgu kde ovláda apetít a teda signalizuje mozgu koľko jedla telo potrebuje.


Po druhé, stimuluje spaľovanie tuku a jeho následnú konverziu na energiu. No jestvujú dôvody prečo si telo vybuduje odolnosť voči tomuto hormónu. Vo všeobecnosti sa to môže stať keď leptín v krvi sa nedostane tam kde by mal, na to aby kontroloval apetít, alebo sa naviažu na receptory ktoré zlyhajú v ich funkčnosti a tak neposielajú signály bunkám na to aby reagovali na leptín. Vo väčšine prípadov je toto práve prípad prečo ľudia majú obezitu či nadváhu.

Obrázok


Pokiaľ sú hladiny tohto hormónu privysoké počas dlhšej doby, osoba stráca citlivosť na tento daný hormón a teda mozog už neposlúcha týmto signálom leptínu aby zrýchlil metabolizmus a aby prestal jesť.


Najčastejšie symptómy odolnosti voči leptínu:


• pribratie váhy

• nekontrolovateľné chute

• prejedanie kvôli stresu

• jedenie v neskorý čas

• zvýšený krvný tlak

• problém zaspať či spať

• chute po cukor

• zvýšenie triglyceridov

• časté pocity úzkosti

• nedostatok motivácie

• chtivosť siahnuť po malom jedle hneď po veľkom jedle

• únava, najmä po jedení


Na to aby ste tieto problémy odčinili, je potrebné aby ste prestali jesť jedlá bohaté na:


• diétne tuky

• cukor

• sacharidy

• fruktózový kukuričný sirup


Na druhej strane musí byť vaša strava bohatá na organické a celozrnné potraviny, a je potrebné znížiť príjem zrnných sacharidov. Môžete jesť vysokokvalitného zdravého tuku koľko len chcete (nasýtených a nenasýtených) z avokáda, kokosu a kokosového oleja, orieškov, masla a živočíšnych tukov. Taktiež by ste mali konzumovať živočíšne omega-3 mastné kyseliny ako je krill olej.

Vyhýbajte sa spracovaným jedlám a konzumujte rozpustnú vlákninu a proteíny. Znížte hladinu triglyceridov tým že znížite prísun sacharidov. Cvičte často, choďte na beh atď. pre zlepšenie celkového stavu vášho zdravia.



zdroj : http://forum.domacamedicina.sk
foto : /www.rd.com