• 12 Nebezpečných zvykov pred a počas spánku – Vyhýbajte sa im!

 #3874  od užívateľa skocko999
 12 Máj 2018, 02:23
Je potrebné sa vyhýbať nasledujúcim zvykom, a to najmä ak nemáte kvalitný spánok.


1. Nepite príliš veľké množstvo vody pred spánkom, pretože sa budete zobúdzať dvakrát až trikrát do noci s tým, že vám treba ísť na záchod.


2. Nezdriemnite si uprostred dňa každý deň, uistite sa že máte kvlaitný spánok a rutinu, a snažte sa ísť spať každý deň v tej istej hodine aby ste naučili mozog kedy je čas spánku, bude sa „vypínať“ lepšie a zaspite oveľa rýchlejšie.


3. Držte od seba elektroniku čo najďalej! Aspoň hodinu pred spánkom by ste nemali používať elektroniku, a to najmä laptop, smartfón a televízor, kvôli jasnosti a modrému svetlu ktoré oklamú mozog, ten si bude myslieť že ešte neprišiel čas oddychu. Vypnite všetku elektroniku, preferovane vytiahnite zo zástrčky kvôli Wifi a iným vlnám ktoré sú škodlivé pre vás a vaše telo.


4. Pokiaľ máte zvyk čítať knihu pred spánkom, odporúčame sa ho zbaviť, môžete si ju prečítať o niečo skôr.
Poznámka: Nikdy by ste si nemali brať knihu do postele.


5. Nekupujte budík s jasným ciferníkom, nakoľko toto svetlo môže narušiť váš spánok a nebudete môcť zaspať.


Obrázok


6. Nekupujte lacné a nekvalitné matrace, vždy len kvalitu, nakoľko taký matrac vám pomôže zaspať ako bábätko a vstávanie bude oveľa príjemnejšie.


7. Zjedzte si večeru aspoň 2 hodiny pred spánkom, ak sa najete pred spánkom a pôjdete spať s plným bruchom, je možné že budete neustále hore, kvôli procesu trávenia.


8. Mali by ste cvičiť denne, pretože cvičenie vám pomôže cítiť sa čerstvo a plný energie. No necvičte aspoň 3 hodiny pred spánkom!


9. Pokiaľ máte studené nohy, nebudete môcť zaspať okamžite. To je dôvod prečo by ste mohli využiť hrejúcu deku či ponožky aby ste si vaše nohy zohriali.


10. Pripravte váš mozog na spánok tým, že si vytvoríte spánkovú rutinu. Môžete začať tým, že pôjdete do kúpeľne, umyjete si zuby a tvár. Vaše telo a myseľ budú pripravené na spánok.


11. Nepite kávu aspoň 4 hodiny pred spánkom. Mali by ste vedieť, že kofeín zlepšuje váš metabolizmus a budete sa cítiť čerstvo. To je hlavný dôvod prečo by ste nemali piť kávu ani žiaden iný kofeínový nápoj aspoň 4 hodiny pred spánkom.


12. Nájdite si vašu obľúbenú polohu na spánok, tak aby ste nemali boľavý chrbát či krk po tom ako vstanete. Snažte sa spať na boku, nie na chrbte a už vôbec nie na bruchu.



zdroj : http://forum.domacamedicina.sk
foto : www.wikihow.com